Sali avoinna: 05-23,
vastaanotto avoinna: 10-20

Yogifix

45 min.

sport-meter-1

YOGIFIX – functional movement.

Yogifix yhdistää parhaat periaatteet ja käytännöt erityyppisistä länsimaisista ja itämaisista harjoittelumuodoista ( Jooga, Pilates, itämaiset kamppailulajit, voimistelu, keppijumppa, fysioterapia, liikkuvuusharjoittelu, kehonpainoharjoittelu…). Kyse on pääsääntöisesti ns. movement- harjoittelusta, jossa liikket tehdään suurelta osin dynaamisti.

Harjoittelussa keskitytään liikkeisiin ja liikesarjoihin sekä hengitysharjoituksiin, jotka vaikuttavat kokonaisvaltaisesti kehon hallintaan, ryhtiin sekä yleiseen hyvinvointiin ja toimintakykyyn. Harjoitteita toistetaan usein, jotta ne opitaan mahdollisimman hyvin ja niiden vaikuttavuus olisi mahdolisimman syvä. Yogifix pitää sisällään 4 eri harjoittelutasoa. Tasot 1 & 2 ovat kevyitä, avaavia perusharjoitteita, jotka muodostavat pohjan haastavimmille tason 3 & 4 harjoituksille.

Syyskautena aloitamme tason 1 & 2 harjoitteista.

Harjoittelussa edetään helpoista liikkeistä ja liikeyhdistelmistä aina haastavampiin harjoitteisiin. Perusharjoittelu on helppoa, kevyttä ja ”avaavaa”, joten se sopii kaikenkuntoisille ja ikäisille.

Jos et ole aiemmin liikkunut aktiivisesti Yogifixin tarjoaa sopivantasoisen,  kevyen startin. Voit hyvin aloittaa liikkumisen käymällä kerran viikossa Yogifixissä, kerran Balancessa ja tekemällä 1-2 kävelylenkkiä.

Yogifix sopii loistavasti myös  kuntotusmuodoksi selkä- ja hartiavaivoista kärsiville.

Jos taas harrastat aktiivisesti kuntosaliharjoittelua tai kestävyyslajeja, Yogifix harjoitteet toimivat huoltavina harjoitteina, joka auttaa ennaltaehkäisemään liikuntaperäisten vammojen syntyä ja parantavat samalla kehon hallintaa.