Sali avoinna: 05-23,
vastaanotto avoinna: 10-20

Yleistä Cross Trainingista

Cross Training on vuosituhansia vanha harjoittelutapa. Jo antiikin Kreikan aikaan sotilaat harjoittelivat monipuolisesti yhdistäen taito, voima ja kestävyys harjoittelua. Myöhemmin eri lajien urheilijat ovat käyttäneet Cross Training -harjoittelua osana ohjelmaansa.

Poltteella Cross Training harjoittelu on hyvin monipuolista. Siihen kuuluu kaikki ryhmävalmennustuntimme. Käytössä on on erilaisia välineitä. Osassa harjoituksissa välineitä ei käytetä ollenkaan.

Kuntoilijalle harjoittelu tarjoaa edistyksellisiä, mielenkiintoisia, monipuolisia ja tehokkaita harjoituksia. Harjoitukset sopivat kaikille kuntotasosta ja iästä riippumatta, koska ne on suunniteltu niin, että tarvittaessa niitä voidaan helpottaa tai vaikeuttaa, liikkujan tason mukaan.

Cross Training -harjoitukset

Harjoitukset sisältävät perusliikkeitä voima-, kestävyys- ja omankehoharjoittelusta. Pohjana onkin taitojen ja kehonhallinnan oppiminen, josta edetään muiden ominaisuuksien kehittämiseen. Kuitenkin niin, että harjoitukset nostavat kuntoa jo ensimmäisestä kerrasta lähtien.

Cross Training- harjoitukset perustuvat urheiluvalmennukselliseen näkemykseen ja ne on kehitetty niin, että jokaisella treenillä on selkeä tavoite parantaa suorituskyvyn, tekniikan ja elimistön toimintojen tiettyjä osa-alueita, sekä samanaikaisesti yleistä kuntoa.

Koska Cross Trainingiin kuuluvat olennaisena osana harjoittelu painoilla sekä muut vaativat harjoittelun muodot, on valmennuksen ammattimaisuus erittäin tärkeää. Siksi Poltteen ehdottomiin etuihin kuuluu valmentajien osaaminen ja kokemus.