CT Kestävyys

 45-60 Min

Kestävyyttä, maitohaponsietoa, hapenottokykyä, voimakestävyyttä

Tunti keskittyy nimensä mukaisesti kestävyysominaisuuksien, kuten voima-, vauhti- sekä maksimikestävyyden kehittämiseen. Tunnilla käytetään muihin CT-tunteihin verrattuna hiukan helpompia kehonpaino- sekä lisäpainoliikkeitä höystettynä juoksulla, aerobisilla laitteilla sekä muilla sykettä nostattavilla liikkeillä. Tempo on tekijänsä mukainen, mutta tällä tunnilla jokainen pääsee haastamaan itseään. Tunnin intensiivinen osuus on noin 15-30 minuuttia, joka voi olla suoraa tekemistä tai lyhyempiin pätkiin jaettu. Tämä tunti antaa laajasti haastetta kropalle, polttaa kaloreita sekä jättää mukavasti laktaattia elimistöön.

Esimerkkiohjelma:
A. Sumokorkeaveto x 1, 2, 3, 4, 5, 6…
B. Kehonpainokyykky x 1, 2, 3, 4, 5, 6…
C. AbMat -vatsa x 1, 2, 3, 4, 5, 6…
D. Vauhtipunnerrus kuulilla x 1, 2, 3, 4, 5, 6…
E. Juoksu x 100m
a, b, c, d, e x 25min, 1 toisto lisää joka kierroksella, kuinka pitkälle pääset?